קריסטלים

כיצד נוצרים קריסטלים?

הקריסטלים שנמצאים באדמה מאז ומתמיד הפליאו אנשים רבים ועד היום יש להם ערך כספי רב. הקריסטלים נוצרים במעמקי האדמה בתהליכים שארכו אלפי שנים והם עשויים ממינרליים שהתגבשו בתהליכים גאולוגיים רבים. הקריסטלים הותכו והתמצקו מספר פעמים ובאמצעות המגמה שנמצאת בקרומים העמוקים של כדור הארץ, הגיעו לשכבות שאליהן גם בני האדם יכולים לחצוב ולהגיע זאת בזכות התפרצויות המגמה שמתרחשות במקומות מסוימים. המגמה מתקררת ובתהליכים כימיים בחומרים שנוספים לה כמו חמצן או פחמן, נוצרות אבני חן שונות, הם הקריסטלים, וכך גם נקבעות התכונות הרבות שמבדילות אותן זו מזו.

האם יש קריסטלים בישראל?

יש קריסטלים רבים שנמצאים במעמקי האדמה במקומות רבים בעולם ובישראל אין מחצבות שחוצבות ומגיעות אליהן. יש מקומות רבים בעולם בהן החציבה כן מתבצעת כמו למשל מקסיקו, ברזיל, הודו ודרום אפריקה וכיום רוב אבני החן מיובאות משם. גם אחרי שהקריסטלים נחצבים מהאדמה הם עוברים תהליכי השבחה ועיבוד כדי לגרום להם לנצוץ ולבהוק בצורה מרשימה יותר, משנים להם את הצורה בכך שיתאימו לתכשיטים כמו צמידים ושרשראות וכולה.

קריסטלים.jpg

האם ניתן לייצר קריסטלים במעבדה?

אמנם הקריסטלים מיוצרים במעמקי האדמה בתהליכים שאורכים שנים רבות אך ניתן כיום לייצר קריסטלים גם בתנאי מעבדה ואפילו קריסטלים מפורסמים ביותר כמו יהלום, אודם ואבן ספיר. את הקריסטלים מייצרים בתנאי מעבדה מבוקרים ביותר וכך ניתן לשלוט בצבע ובברק שלהם על ידי 'זיהום' האבן בהוספת תחמוצות שונות, טיפולים בטמפרטורות משתנות והקרנות.

מה קובע את מחיר הקריסטל?

לא כל הקריסטלים נוצרו שווים ויש קריסטלים שיכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים ואף יותר לצד קריסטלים זולים יותר. ההבדל טמון במספר פרמטרים ביניהם העיצוב שלהם, רמת הברק והנוצצות, הקושי שלהם, הגודל ורמות הגימור שיכולות להפוך אותם להרבה יותר מרשימים.

 

פורסם ב-ספטמבר 14, 2017,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה