רציפות תפקודית

החשיבות של רציפות תפקודית

כל ארגון נדרש להמשיך לתפקד גם כאשר הוא נמצא במצב של משבר, אסון או מצוקה. בין אם המשבר או האסון הם לתקופה מוגבלת או ארוכה, החשיבות של רציפות תפקודית ברורה עבור כל סוגי הארגונים. למעשה, היכולת של הארגון להמשיך לתפקד תחת לחץ או משבר היא לעיתים קרובות זו שקובעת האם הוא ישרוד. במידה והארגון לא מצליח להמשיך לתפקד כי התרחשו אירועי משבר או חירום, התוצאה עלולה להיות נזק בלתי הפיך למוניטין וכמובן אובדן הכנסות, ספקים, מערכות יחסים עם קולגות וכן הלאה.

החדשות הטובות הן שכל ארגון יכול גם לדאוג לעצמו מבחינת רציפות תפקודית. בשביל לעשות את זה, מה שהארגון צריך לעשות זה למשל לגבש תכנית המשכיות עסקית. על בסיס תכנית מסודרת של המשכיות עסקית, קל יותר לזהות את מוצרי המפתח ואת השירותים הכי קריטיים של הארגון. מהרגע שבו מזהים את שירותי ומוצרי המפתח, קל יותר לתכנן תכנית שתבדוק מה אפשר לעשות במצבי חירום ואסון על מנת להבטיח את המשך התפקוד שלהם.

על מי משפיעה רציפות תפקודית?

ההשפעה של רציפות תפקודית רחבה יותר מכפי שנהוג לחשוב. מובן מאליו כיצד רציפות מן הסוג הזה יכולה להשפיע על נציגי הארגון או על העובדים שלו, אבל חשוב למשל להביא בחשבון את ההשפעה שלה על ההתנהלות מול גופי רגולציה, פיקוח או גופים בעלי עניין אחרים. יתרה על כך, צריך לבדוק היטב על מי משפיעה רציפות תפקודית גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

השפעה בטווח הארוך היא בדיוק זו שהופכת את הרציפות התפקודית לכלי עבודה. אם ארגון רוצה לשרוד את מצבי המשבר ולצאת מהם מחוזקים, עליו להמשיך לתפקד בצורה כמה שיותר אופטימאלית.

פורסם ב-אוקטובר 13, 2020,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה