הגנה מלאה של גילוי מרצון

ביצעת עבירת מס? אולי גילוי מרצון יכול להגן עליך

הדרך הכי טובה להשיג הגנה חוקית לאחר ביצוע עבירות מס כאלה ואחרות היא לברר מה הקריטריונים הקבועים בנוהל גילוי מרצון. באמצעות היכרות עם המאפיינים של הנוהל ועם התכונות שלו, ניתן לתקן את הדיווחים ולפנות אל רשות המיסים כדי להסביר את עבירות המס שבוצעו.

בין היתר, אלו יכולות להיות עבירות על פקודת מס הכנסה, חוק מיסוי מקרקעין או חוק מס ערך מוסף. כמו כן, יש עבירות מס אחרות שעליהן חל נוהל גילוי מרצון והן חוקי מסי מכס וכמובן חוק איסור הלבנת הון.

הבעיה היחידה עם גילוי מרצון היא שלא כל מי שיכולים ליהנות מההגנות שאותן הוא מעניק, אכן יודעים מה לעשות על מנת להשיג אותן. במילים אחרות, צריך לזכור שהחוק לא חל באופן אוטומטי על מי שביצעו עבירות מס כאלה ואחרות. בשביל ליהנות מההגנה בחוק ומשיתוף הפעולה בין משרד המשפטים לבין משרד האוצר, צריך להגיש בקשה מסודרת. אבל גם אחרי שמגישים את הבקשה, אין אף הבטחה לכך שהנישום יקבל את ההגנה המלאה של גילוי מרצון.

מה משפיע על ההגנה שניתן לקבל מתוקף נוהל גילוי מרצון?

התנאי החשוב ביותר לקבלת ההגנה המלאה מתוקף נוהל גילוי מרצון הוא לעמוד בקריטריונים מסוימים. המטרה של עמידה בקריטריונים היא לוודא שבסופו של דבר, רק אנשים שבאמת מגיעה להם את ההגנה הרלוונטית – לא יעמדו לדין על ידי רשות המיסים ולא יקבלו את העונש הקבוע בחוק על ידי משרד המשפטים.

החדשות הטובות הן שאפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע גם אחרי ביצוע עבירות מס. באופן הזה, מוודאים התאמה בין הקריטריונים של נוהל גילוי מרצון לבין הנסיבות ומגישים בקשה רלוונטית.

פורסם ב-דצמבר 2, 2021,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה