תקן ISO 27001

החשיבות של תקן ISO 27001

תקן ISO 27001 מתייחס אל האופן והרמה שבהם מאובטחים אמצעי מחשוב בארגונים. בגלל שאמצעי מחשוב הם פחות או יותר חלק מכל סוג של ארגון בארץ ובעולם, התקן רלוונטי לשלל תחומים, עסקים וענפים. יתרה על כך, עמידה בתקן הזה היא חובה עבור ארגונים ציבוריים והמלצה חשובה מאוד לארגונים מסחריים ובתי עסק פרטיים.

החשיבות של תקן תקן ISO 27001 נובעת מכך שהוא בודק את אחד הכלים החשובים ביותר עבור הארגון – אמצעי המחשוב. אם עומדים בתקן הזה, בעלי ארגונים יכולים להיות רגועים ולדעת שהם נקטו בכל אמצעי האבטחה הרלוונטיים עבורם.

איך משיגים את תקן ISO 27001?

תקן ISO 27001 מוטמע בארגון על ידי מנהל פרויקט מתחום האבטחה ובעלי מקצוע שיש להם את ההכשרה הרלוונטית מעולם מערכות המידע, המחשבים, הרשתות וכן הלאה. בנוסף, אפשר לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת ולדאוג שאותה חברה שלוקחת אחריות על הטמעת תקן ISO 27001 בארגון – גם תדע כיצד לספק שירות של ייעוץ בטחוני והדרכות לעובדים.

השירות של חברה מקצועית שמטמיעה את תקן ISO 27001 בארגון כולל ליווי לתקנים בינלאומיים ותקנים ישראלים, בניית תיק מוצר לקבלת היתר ובמידת הצורך גם רישום כספק של משרדי הביטחון או גופים ממשלתיים אחרים. אם למשל צריך לעמוד בתקן על מנת שהארגון יוכל על פי החוק להציע את עצמו כספק במכרז, חשוב לערב חברת אבטחה ולעשות את זה כמה שיותר מוקדם.

לסיכום, תקן ISO 27001 הוא כלי שבו ארגונים משתמשים לשיפור אבטחת המידע והמחשבים שלהם. אבל אם עסקים או ארגונים לא עומדים בתקן הזה, התוצאה עלולה להיות שלל איומי סייבר ואז גם פגיעה במוניטין ובלקוחות או בעובדים.

פורסם ב-מרץ 21, 2021,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה