מה עושה עורך דין ליטיגציה?

היכרות עם התפקידים של עורך דין ליטיגציה יכולה לעזור לבחור אותו בצורה טובה יותר. אז באופן כללי, התפקיד של עורך דין מן הסוג הזה הוא לייצג את קהל היעד והלקוחות שלו בכל מקרה של סכסוך עסקי. אם מדובר על סכסוך עסקי מורכב או על סכסוך שמעורבים בו סכומי כסף גדולים ומשמעותיים, בהחלט ייתכן שהצדדים המעורבים לא יצליחו להגיע להסכמה ברשות עצמם. במקרים כאלה הם גם אולי יחליטו להגיע תביעה או לפנות לבוררות מחוץ לכתלי בית המשפט, אך מי שילווה אותם הוא עורך דין שמתמחה בכך.

ההבדל בין עורך דין ליטיגציה לבין עורך דין אחר הוא בתחומי ההתמחות. בגלל שכל עורך דין יכול לבחור תחום התמחות מעט שונה, יש לזה משמעות גם מבחינת סל השירותים שאותם הוא מציע. ספציפית בתחום של ליטיגציה מסחרית, התפקיד של עורך דין הוא לייצג תאגידים או יחידים בסכסוכים עסקיים – אפילו אם בפועל לא בוצעו עבירות כאלה ואחרות על החוק או על התקנות.

איך עורך דין ליטיגציה בוחר טענות?

מה שמשפיע הכי הרבה על היכולת של עורך דין ליטיגציה לבצע את התפקיד שלו על הצד הטוב ביותר זה כמובן בחירת הטענות. בשביל שעורך הדין יעשה את העבודה שלו וייצג את האינטרסים של הלקוחות מול בתי המשפט, עליו למצוא טענות כמה שיותר משכנעות. אבל גם אם לכאורה הטענות נראות משכנעות, הן לא באמת יכריעו את הכף כל עוד לא מבססים אותן.

הדרך לבסס טענות שונות של עורך דין ליטיגציה היא להשתמש בחוקים, בתקנות ובפסקי דין תקדימיים. חוץ מזה, כדאי להשוות בין מקרים דומים כדי להביא כמה שיותר דוגמאות ונימוקים שמבהירים את אופי האירוע.

פורסם ב-ינואר 26, 2021,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה