עורך דין תאונות עבודה

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה עוסק באחד התחומים המורכבים והרגישים ביותר. תפקידו העיקרי של עורך הדין הוא בראש ובראשונה לספק שירותי ייעוץ עבור נפגעי עבודה. עורך הדין יכול לייעץ ללקוח כיצד להתנהל, האם להגיש תביעה ובאיזה אופן לעשות זאת. הוא מלווה את הלקוח מהרגע הראשון ונשאר לצידו עד תום הטיפול בתיקה. שנית, עורך הדין אמור להיות בקיא בפסקי דין תקדימיים. הוא יכול לזכות את הנפגע בדמי פיצוי משמעותיים ולעזור לו לחזור לשגרה לאחר תאונת עבודה קשה.

עורך דין תאונות עבודה

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה נמדד על פי סעיף 79 בפרק ה' של החוק לביטוח הלאומי. זהו הסעיף המגדיר מהי פגיעה בעבודה ובו גם מתבצעת הבחנה בין תאונות עבודה לבין מחלות מקצוע. עם זאת, בסעיף 80 מצוין כי תאונת עבודה יכולה להתרחש תוך כדי עבודה ועקב העבודה. המשמעות היא מגוון רחב של פרשנויות לנושא של תאונות עבודה. את הפרשנות מבצע עורך דין תאונות עבודה בכפוף לנסיבות המקרה ולטענות הנפגע.

איך יודעים איזו תאונה היא תאונת עבודה?

ברמה המעשית, עורך דין תאונות עבודה עוסק בבדיקה של אופי התאונה כדי להגיש תביעה מסודרת מול המוסד לביטוח לאומי. תאונות מן הסוג הזה מתרחשות כאשר המבוטח היה בדרכו לעבודה מביתו או מהמקום בו ישן, או כשהמבוטח היה בדרכו ממקום עבודה אחד לשני. נסיבות אחרות הן תאונות המתרחשות למבוטח שכיר במהלך ההפסקה, בדרך למקום בחינה לפי חוק החניכות או חוק שירות התעסוקה ועוד.

לסיכום, התייעצות עם עורך דין תאונות עבודה היא שלב חיוני בקבלת זכאות לגמלאות נפגעי עבודה. עליו לבדוק כל תאונה ולברר האם היא עונה על הקריטריונים המגדירים לפי החוק תאונות עבודה.

פורסם ב-אפריל 27, 2015,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה