ניתוח טכני

ניתוח טכני- הדרך הבטוחה להבין את השוק

גם אתם לא ממש כרישים חזקים הפועלים בזירות המסחר השונות, אלא רק מחזיקים תיק השקעות קטן המתנהל בבנק, עדיין יש חשיבות גדולה לכך שתוכלו להבין את השוק, ותוכלו לרכוש כלים שונים שיסייעו לכם להעמיק את פעילותכם בצורה איכותית ומבוקרת הרבה יותר. אחד הכלים החשובים בעת פעילות מסחר כל שהיא הוא ניתוח טכני.

הניתוח הטכני מהווה מתודה להבנת שוק ההון והבורסה. באמצעות רקע בניתוח טכני, ניתן להבין מגמות בתנודות של ערכי נכסים שונים, לרבות נפט, מטבעות, מניות, אגרות חוב, וסחורות שונות לסוגן. שיטת הניתוח הטכני מושתתת על ניתוח לאחור של נתונים היסטוריים הנוגעים להתנהגות שוק ההון. ההנחה האימננטית לשיטה זו, היא שניתן ללמוד מהתנהגות השוק בעבר, על התנהגותו כיום ובעתיד. כלומר, לפי התנהגות המחירים בעבר, ולפי מחזורי המסחר של הנכסים השונים (כגון מטבעות, מניות, וכו') ניתן להסיק על אופי התנהגות השוק, וכך לסחור באופן מושכל וזהיר יותר.

מיהם המנתחים הטכניים ומה תפקידם?

כל מי שעוסק בתורת ניתוח טכני מכונה בשם "מנתח טכני", או "טכנאי". אנשים אלו הינם אנשי מקצוע, אשר מבינים היטב את מחזורי המסחר בנכס הפיננסי ואת התנהגות המחירים של הנכסים, והם יכולים לחזות את מחירי הנכסים העתידיים לפי חישובים הנעשים באמצעות גרפים. ישנם גרפים רבים אשר יכולים לסייע למנתח הטכני בעבודתו, כמו למשל גרף המקלות לשערי סגירה.

מהי מטרתו של הניתוח הטכני?

מטרתו של הניתוח הטכני היא הקנייה של כילים ממשיים אשר יכולים לאפשר לכל אחד לנבא את התנהגות השוק, ואת המחירים של הנכסים השונים. אינפורמציה מסוג זה יכולה לסייע באופן משמעותי בעת המסחר בשוק ההון, שוק ניירות הערך והבורסה, ולהגדיל את הרווחים תוך הימנעות זהירה מהפסדים.

חשיבותו של הגרף בניתוח הטכני

מערכת ניתוח טכני מתבססת על מספר כלים, כאשר אחד הכלים החשובים ביותר לשיטה זו הינו הגרף. באמצעות אנליזה של סוגי גרפים שונים, המנתח הטכני יכול לדלות אינפורמציה רבה, לרבות מהם יעדי הזמן והמחיר, מהו כיוון המסחר, היכן קיימות נקודות כניסה ויציאה אפשריות, וכו'.

פורסם ב-מאי 26, 2012,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה