עצמאי שכיר

עצמאי שכיר – יש חיה כזו

רבים אינם מודעים לעובדה כי ביכולתם להיות עצמאים ושכירים בעת ובעונה אחד, וליהנות משני העולמות. קיימים יתרונות בלהיות שכיר, כפי שקיימים יתרונות בלהיות עצמאי. עצמאי שכיר יכול ליהנות מהיתרונות של שני המצבים, וליהנות מהכנסה חודשית נוספת.

מרוויחים יותר

 שכירים רבים, שמשכורתם אינה מספקת, ומעוניינים להגדיל אותה, יכולים לנסות ולחפש עבודה אחרת כשכירים או לעבוד במשרה נוספת כעצמאים. הדרכים לכך הן פשוטות יחסית, אולם מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון, בדבר הכדאיות, בהתאם להכנסה הצפויה לכם מהעבודה השנייה ולאחר ניכויי מס.

לצורך כך, חשוב לדעת, או לפחות לנסות ולהעריך את גובה ההכנסה השנתית הצפויה מהעסק העצמאי, וכן להחליט איזה סוג של עצמאי ברצונכם להיות, האם בסטאטוס של עוסק פטור, או שמא בסטאטוס עוסק מורשה.

עצמאי שכיר

על עצמאי שכיר ותשלום מיסים

כמובן שהכנסה נוספת, מחייבת גם בתשלומי מס נוספים. עצמאי שכיר צריך לעשות תיאום מס, הבודק את גובה ההכנסות משתי העבודות, ואת המס היחסי שצריך לקזז מכל אחת. הכתובת לבדיקת תיאום מס, היא במס הכנסה, שם מחשבים ומחברים את סך כל ההכנסות, ואת החלק שמרכיבה ההכנסה בעבודה כשכיר, לעומת ההכנסה מהעבודה כעצמאי. עם נתונים אלו, מחושב גובה המס, אותו תידרשו לשלם עבור ההכנסות שקיבלתם.

על עצמאי שכיר והביטוח הלאומי

עובד שכיר מחויב בתשלום ביטוח לאומי, בהתאם למדרגות החישוב של המוסד לביטוח לאומי, המתבססות על גובה הכנסה.

עצמאי מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי, בהתחשב בסכום שכבר שולם על ידי העובד, ממשכורתו כשכיר, ובתופסת חלק יחסי, המתבסס על גובה ההכנסה השנתית כעצמאי. קיימים מפר הבדלים מול הביטוח הלאומי, בין שכיר לעצמאי: עובד שכיר מבוטח בביטוח הלאומי, גם במקרים של אבטלה, והוא זכאי לקבלת דמי אבטלה, בעוד שעובד עצמאי לא זכאי לכך. אם עובד שכיר פיגר בתשלומי הביטוח הלאומי, לא ייפגעו זכויותיו לעומת עובד עצמאי שזכויותיו עלולות להפגע, אם לא ביצע את התשלומים בזמן. תשלום דמי ביטוח לאומי נעשה אצל שכיר עלי די המעביד, בעוד שעל עצמאי לעשות זאת ישירות בביטוח הלאומי.

פורסם ב-אפריל 10, 2012,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה