סקר גז קרקע

סקר גז קרקע לפני בנייה

קבלנים או יזמים העומדים בפני בנייה חייבים להגיש דו"ח ממצאים של הקרקע עליה הם מבקשים לבנות כדי לקבל את היתרי הבנייה הנחוצים. סקר גז קרקע הוא סקר מקדים הנעשה בקרקע על מנת לקבוע האם קיימים מזהמים בקרקע החורגים מן המותר בחוק. סקר גז קרקע אינו מציין את כמות המזהמים, אלא את הפוטנציאל.

במקרים רבים נמצאת אינפורמציה זו במשרדי הרשות המקומית שבה עומד המיזם להיבנות וניתן להסתמך עליה כדי לקבל את היתרי הבנייה, אך יש מקרים שבהם אין די מידע אודות הקרקע ויש חשד למזהמים שעלולים להימצא בה כדוגמת דלקים או ממיסים אורגניים אחרים. במקרים אלה יש לעשות סקר גז קרקע לשם בדיקתה והמשרד להגנת הסביבה דורש זאת על פי החוק.

סקר גז קרקע

כיצד נעשה סקר גז קרקע

כאמור, סקר גז קרקע אינו נועד לקביעת כמות החומרים המזהמים הנמצאים בקרקע, אלא האם קיימים מזהמים בשטח והאם הם דורשים טיפול. סקר גז קרקע מתבצע על ידי החדרת דוגמי גז קרקע פסיביים מיוחדים או על ידי שאיבת גז אקטיבית והדבר נקבע לאחר שיקלול כל הפרמטרים בהתאם לסוג הקרקע ומזהמי מטרה פוטנציאלים וכדומה. סקר גז קרקע מאפשר להבין האם קיים זיהום בקרקע והיכן יש לעשות בדיקות מקיפות במידה ונמצאו ממצאים המחייבים זאת.

כאשר הממצאים אינם חריגים אפשר להגיש אותם לרשויות ולמשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל את היתרי הבנייה, אך אם מתגלים ממצאים חריגים המחייבים בדיקה נוספת עורכים תוכנית קידוחים לאיתור הזיהום. מקורו והיקפו.

סקר גז קרקע הינה פעולה חשובה ומחויבת בשטחים שבהם אין די מידע אודות הקרקע. קבלן או יזם המעוניינים לבנות על הקרקע יעשו נכון אם יזמינו סקר גז קרקע במקרים אלה עוד לפני תחילת המיזם על מנת להיות בטוחים שמדובר בקרקע ראוייה לבנייה כדי שלא יצוצו בעיות בעתיד בעת הכניסה לשלב העבודות.

 

 

פורסם ב-מאי 20, 2014,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה